søndag 17. april 2011

Sjokoladekake

Vel fremme på påskeferie-feirer vi morfar som har hatt bursdag. Hipp hurra for han!! Vi  feirer det med sjokoladekake. Det ble som alltid en suksess både for liten og for stor!!


Dette er mamman min sin oppskrift og jeg deler den gjerne med dere. Den passer enten i liten langpanne eller i rund form størrelse 24. I dag lagde jeg den i rund form siden det var bursdag- men lager den som oftest i liten langpanne.

2 store egg
2 kopper sukker
1 kopp melk
3 kopper hvetemel
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
2 ss kakao
150 gram smeltet smør

Steikes på 200 grader - 25 minutter - nederste rille i ovn

Fyll:
Melis
Smør
Kakao
Litt kald kaffe
En dæsj vaniljesukker

Her i nord pøser regnet ned, men barskinger som vi er, har vi vært ute likevel, og det var fakisk nydelig godt, på tross av regnet.


Sofus var veldig fornøyd med å finne seg litt snø som han kunne rulle seg i- han storkoste seg ute og speidet etter elg- her er det mye av sorten- men heldigvis møtte vi ikke skogens konge på dagens tur.

Senere skal dere få se litt av de fine tingene mine som befinner seg i Morehuset mitt.

Fortsatt god påske til dere som titter innom.
Klem fra oss på landet

2 kommentarer:

Karina sa...

Hei,vennen! Skal pröve meg paa den kaka, sjöl om jeg ikke er noen stor baker...hos deg smaker det jo alltid saa godt! har tanker om aa skrive en kokebok, saa da vil jeg gjerne samle yndlingsoppskrifter fra kjäre venner...denne blir nok med hvis det er ok? skulle gjerne hatt ca mengder paa ingrediensene paa fyllet, er ikke saa god paa öyemaal...klem

roothee sa...

replica bags hermes replica gucci bag m3z06r1s24 replica bags 168 mall replica bags prada visit our website s3n95u4c82 replica bags ebay visit this site k3l31b5c03 gucci replica bags replica bags new york x4c21i8m80